Garantie en Klachten

Garantie en Klachten

Dit betekent Garantie geven voor ons


Product Garantie


Wij besteden veel tijd aan het samenstellen van een assortiment van sokken die van goede kwaliteit zijn. Helaas kan het dan alsnog zo zijn dat een bestelling kapot gaat tijdens het verenden of dat er iets anders mis mee is waarmee je recht hebt op de garantie.

Als klant ben je volgens de wet verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek dit bij ons te melden. Als het gebrek binnen de regulier garantie valt, zullen wij geheel kostenloos de zorg dragen voor het repareren of vervangen van het product.


Product Klachten


Wanneer er iets niet helemaal gaat zoals gepland of verwacht horen we dit graag van je. Meld daarom je klacht eerst aan ons per mail naar info@werksokkenshop.nl. Wanneer dit niet leidt tot een gewenste oplossing, dan is het mogelijk om de klacht te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/.

Sinds 15 februari 2016 heb je als consument ook de mogelijkheid om je klacht te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.


Sokken & Fabrieksfouten


De sokken die je koopt via onze webshop dienen een redelijke levensduur te hebben bij normaal gebruik. Je mag daarom verwachten dat de sokken bijvoorbeeld alleen slijten na veelvuldig dragen. Of bijvoorbeeld bij het voorkomen van slijtage op plekken die veel wrijving kennen. Dit kan ontstaan bij veelvuldig gebruik van de sokken of te grote schoenen.

Het kan echter zo zijn dat er een fout is gemaakt bij het fabriceren van de sokken. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan slecht of loslatend stiksel, zwakke garens, fouten in overgangen of het rafelen van de randen. Wanneer dit het geval is zullen de sokken slijtage of gebreken vertonen op plekken die je niet zou verwachten. Je kan in dat geval een beroep doen op de garantie en we zullen dan ook samen met de fabrikant de fout recht zetten, zodat je zeker weet dat je een goed product in huis krijgt.


Garantie retour procedure


Stap 1: Neem altijd eerst contact met ons op, zodat we het probleem met de sokken kunnen bespreken en een geschikte oplossing kunnen vinden.

Stap 2: Naar aanleiding van het contact zullen we je vragen om de beschadigde sokken retour te sturen.

Stap 3: Wanneer wij de retourzending ontvangen, word je hiervan per mail op de hoogte gesteld. Zodra we geconstateerd hebben dat je klacht inderdaad terecht is, sturen we in overleg met de fabrikant een vervangend paar sokken toe.

Stap 4: Wanneer de klacht niet geheel duidelijk is, laten we het product bekijken door de fabrikant. Dit kost uiteraard wat extra tijd.


Sok problemen, maar niet van ons?


In het geval dat je een klacht hebt over sokken die niet in onze webshop gekocht zijn, raden we je aan om de desbetreffende verkoper hierop aan te spreken. Uiteraard helpen we je wel graag met het vinden van oplossingen voor eventuele voet problemen die met andere sokken je huidige sokken niet verholpen worden.


Wat valt niet binnen de garantie?


Wanneer de sokken slijtage vertonen ten gevolge van gebruik of onjuist gebruik, valt dit niet onder de fabrieksgarantie. Je kunt bijvoorbeeld denken aan slijtage bij alleen de grote teen of hiel, een losgetrokken boord of gaten veroorzaakt door motten.

Vooral een te scherpe teen nagel kan gedurende een actieve dag al een dunne plek in de sokken veroorzaken. Teen nagels zijn nou eenmaal sterker dan sokken en kunnen bovendien erg scherp zijn.